10 lat gwarancji

  • Wskaźnik powodzenia integracji implantów z kością jest bardzo wysoki. Integracja ta po trzech latach to odsetek 98% powodzeń, a po dziesięciu latach wskaźnik niepowodzenia wynosi 5%.
  • Powyższe rezultaty kliniczne sprawiły, że implanty stały się godną zaufania procedurą odtwarzającą brakujące zęby.
  • W medycynie nie ma gwarancji, ale jest statystyka. Pracujemy na żywym organizmie, a część reakcji i chorób, które mogą się ujawnić, jest nieprzewidywalna. Dlatego udzielanie 100% gwarancji na to, iż implant ulegnie integracji z kością I NIGDY SIĘ TO NIE ZMIENI, byłoby nierzetelne.

Udzielamy natomiast gwarancję na nieodpłatny zabieg wymiany implantu na kolejny, jeśli z jakichkolwiek powodów nie ulegnie on integracji z kością.
Bierzemy na siebie taką odpowiedzialność, ponieważ znamy nasze statystyki.
Okres tej gwarancji określamy na 10 lat.

Warunki gwarancji

Żywotność implantów nie jest ograniczona czasowo, ale zależy od higieny jamy ustnej.

Dlaczego?

  • Implant, tak jak naturalny ząb, otoczony jest dziąsłem, które chroni je przed infekcjami. Jeżeli implanty narażone są na działanie bakterii znajdujących się w osadach i w płytce nazębnej, powstaje stan zapalny otaczającego implant dziąsła.
  • Chroniczny stan zapalny spowodowany przez osad na zębach lub implantach prowadzi do zaniku kości i utraty zębów/implantów.
  • Dlatego po sukcesie zabiegu implantacji pozostaje nam wraz z Pacjentem dbanie o jak najdłuższe utrzymanie efektów naszej pracy.
  • Nowe zęby zamocowane na implantach będą długowieczne tylko u tych pacjentów, którzy podejmą się utrzymać wzorową higienę jamy ustnej.
  • Zaniedbania higieniczne mogą prowadzić do zapalenia kości i odrzutu implantu.
  • Aby pozbyć się trudnych do usunięcia osadów, pacjent powinien dwa do trzech razy w roku czyścić swoje implanty w gabinecie stomatologicznym.

Tak więc na Pacjenta nakłada się też obowiązki.

  1. Pacjent zobowiązuje się na piśmie do przestrzegania higieny jamy ustnej i terminów wizyt kontrolnych.
  2. Lekarz kontroluje stan tkanek wokół implantów, sprawdza, czy nie pojawiły się przeciążenia na koronie implantu, czy nie pojawiły się oznaki para funkcji etc.
  3. Co pewien czas wykonujemy zdjęcie RTG.
  4. Jeśli implant zdezintegrował się bez winy pacjenta wszczepiany jest nowy implant nieodpłatnie w ramach "gwarancji". Jeśli natomiast Pacjent zlekceważył zalecenia wynikające z umowy, gwarancja przestaje obowiązywać.

Co tojest paszport implantologiczny?

Implantologiczny paszport ze znakiem Astra Tech jest dokumentem, który umożliwia pacjentowi:

  • skorzystanie z pomocy implantologicznej w każdym zakątku świata, gdzie znajdują się ośrodki pracujące w systemie Astra Tech,
  • znalezienie najbliższego autoryzowanego gabinetu – pacjent dzwoniąc na numer z paszportu otrzyma pomoc w najbliższym gabinecie pracującym z systemem Astra Tech,
  • mobilność w dostępie do wiedzy o przebytym zabiegu – dzięki paszportowi lekarze na całym świecie mogą dowiedzieć się o zastosowanej procedurze i na tej podstawie pomóc w przypadkach nagłych.

Pacjent ponosi wszelkie koszty związane z leczeniem poza ośrodkiem, w którym został wszczepiony implant.

na zdjęciu: Wojciech Kołosowski i Iwona Gnach-Olejniczak, lekarze stomatolodzy UNIDENT UNION Dental Spa